فراخوان دريافت مقالات در دوفصل‌نامه‌ی پژوهه‌ی باستان‌سنجی

120dpiبا تدوین سرفصل دروس دوره‌ی کارشناسی‌ارشد رشته‌ی باستان‌سنجی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با دو گرایش مواد آلی و مواد معدنی، از سال ۱۳۹۱ فصل تازه‌ای از این علم در ایران رقم خورد که نوید‌بخش آینده‌ای رو به رشد برای این رشته بود. بر اساس اخبار منتشر شده در سایت گاهنامه‌ی میراث فرهنگی، یکی دیگر از اقدام‌های مفید و سازنده جهت تقویت بدنه‌ی علمی این رشته شروع به‌کار نشریه‌ای تخصصی در این زمینه است که در چند محور اقدام به انتشار مقاله خواهد کرد.
«با توجه به عدم وجود نشریات تخصصی این حوزه، دانشکده‌ی هنرهای کاربردی این دانشگاه [هنر اسلامی تبریز] به همراه جمعی از اساتید صاحب نام ملی و بین‌المللی تصمیم گرفته است نشریه‌ای با عنوان پژوهه‌ی باستان‌سنجی، در قالب مجموعه نشریات دانشگاهی فیروزه اسلام، منتشر نماید. این دوفصل‌نامه در راستای محورهای خود پذیرای مقالات علمی در ۲ بخش: مقالات علمی-پژوهشی (۸۰%) و مقالات علمی–مروری ناب و سطح بالا (۲۰%) می‌باشد که به شرط تـایید هیات داوران و انطباق با راهنمای تدوین و انتشار مقالات، در نشریه به چاپ خواهند رسید.»
طبق فراخوان این نشریه، به ترتیب سالیابی، منشأیابی و ساختارشناسی تحلیلی-آزمایشگاهی آثار فرهنگی و تاریخی آلی و معدنی محور‌های اول تا سوم مقالات این دوفصل‌نامه را در بر می‌گیرد. محور چهارم نشریه پژوهش‌های تحلیلی-آزمایشگاهی فنون و فناوری‌های باستانی آلی و معدنی است و پژوهش‌های سنجش از دور و تحلیل‌های کمّی-آماری آثار فرهنگی و تاریخی آلی و معدنی محور پنجم مقالات خواهد بود.
علاقه‌مندان به ارسال مقاله به این نشریه (بر اساس محورهای نشریه) می‌توانند به آدرس تبریز خیابان آزادی، میدان حکیم نظامی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشکده هنرهای کاربردی، دفتر نشریه فیروزه اسلام پژوهه باستان‌سنجی، صندوق پستی ۴۵۶۷- ۵۱۳۸۵، کدپستی ۵۱۶۴۷۳۶۹۳۱ و یا پست الکترونیکی archaeometry[at]tabriziau.ac.ir با این دو فصل‌نامه ارتباط برقرار نمایند و یا با تلفن مستقیم دفتر نشریه ۰۴۱۳۵۲۹۷۱۶۲ تماس بگیرند.

وبسایت https://sushiant.com
کارشناس مرمت

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا